Globāla tendence: ātrās ēdināšanas restorānu klienti pāriet uz ikdienas ēdināšanas ķēdēm

Darden Restaurants izpilddirektors Riks Kardenass sacīja, ka dažas ikdienas ēdināšanas ķēdes nozog dažu ātrās ēdināšanas restorānu klientus, vēsta CNBC.

Restorānu ķēdes, kas piedāvā ikdienas maltītes, piesaista klientus, kuri ir neapmierināti ar augstākām cenām ātrās ēdināšanas uzņēmumos.

Pavisam nesen Darden ceturkšņa peļņas paziņojumā Kardenass analītiķiem sacīja, ka nozares dati liecina par “nelielu pāreju no [ātrās apkalpošanas restorāniem] uz dažiem no šiem konkurentiem” ikdienas ēdināšanas jomā.

Saskaņā ar Darba departamenta datiem maijā pilna servisa ēdienkaršu cenas pēdējo 12 mēnešu laikā bija palielinājušās par 3,5 %, salīdzinot ar 4,5 % pieaugumu ātrās ēdināšanas restorānos.

Patērētāji ir izjutuši vairāk nekā divus gadus ilgušo cenu kāpumu, pat ātrās ēdināšanas ķēdēs, kuras parasti gūst labumu no grūtākas ekonomiskās situācijas, jo patērētāji izvēlas lētākus ēdienus. Taču gan pilna servisa restorāni, gan pārtikas preču tirgotāji ir uzsvēruši savu vērtību salīdzinājumā ar ātrās ēdināšanas restorāniem, neatkarīgi no tā, vai tā ir faktiskā cena vai kopējā pieredze un kvalitāte.

Jo īpaši McDonald’s ir saskāries ar pircēju, sociālo plašsaziņas līdzekļu lietotāju un pat Pārstāvju palātas republikāņu pretestību par tā augstākajām cenām. Maija beigās uzņēmuma ASV prezidents Džo Erlingers publicēja vētsuli  kritiķiem, kuri apgalvoja, ka tā ēdienkartes cenas ir divkāršojušās, norādot, ka kopš 2019. gada cenas ir pieaugušas par 40 %.

Neskatoties uz to, uzņēmums ir veicis pasākumus, lai mēģinātu uzrunāt ēdinātājus, kuriem ir svarīga cena. McDonald’s izziņoja jaunas akcijas, kas paredzēts uzņēmuma mobilo lietotņu klientiem ASV. Drīz vien šīs pārmaiņas un akcijas plānots ieviest arī McDonald Eiropas ķēdēs.

Darden ir izmantojis citu stratēģiju, lai iekarotu ēdinātājus. Lai piesaistītu klientus, tas ir balstījies uz reklāmu televīzijā un saglabājis zemākas cenas nekā inflācija. Ceturtajā fiskālajā ceturksnī uzņēmums ziņoja par nemainīgu pārdošanas apjomu pieaugumu vienā veikalā un vājākiem ieņēmumiem, nekā gaidīts, lai gan tā peļņa pārsniedza Volstrītas aplēses.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment